[Talk-dk] vejnettet i OSM

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Dec 22 12:36:03 GMT 2011

Hej Uffe,

Godt at høre om dit arbejde! Der er helt sikkert mange detaljer, der
lige gør forskellen mellem om det bare ser rigtigt ud på et kort, og
om det rent faktisk virker i forhold til egentlig databehandling.

2011/12/22 Uffe Kousgaard <uffe at routeware.dk>:

> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.388355&lon=11.364487&zoom=18
> En enkelt rundkørsel har jeg også opdaget, hvor kørselsretningen var
> forkert. Denne i Slagelse var forkert indtil igår. Bliver den slags checket
> automatisk? De skulle alle gerne være mod uret i DK og et grundlæggende
> geometrisk check burde være nok.
>
> Jeg har også markeret mange rundkørsler, som evt. tidligere kun har været
> markeret som ensrettet. Det er selvfølgelig ikke kritisk for
> ruteberegninger, men rutevejledninger vil man typisk lave lidt anderledes i
> [...]

For snart to år siden tjekkede jeg rundkørsler og fangede en håndfuld.
Det virkede dog ikke som voldsomt mange, men det kunne være, jeg
skulle tjekke det mere regelmæssigt eller automatisk. Scriptet kan vel
graves frem fra gemmerne :)

- Peter Brodersen