[Talk-dk] Flere ortofotos

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Lør Feb 12 08:18:32 GMT 2011

On 12/02/2011 08:38, Esben Damgaard wrote:
> Når nu vi har haft denne dejlige succes med Fugro tænkte jeg om vi kunne
> prøve at kontakte andre firmaer der har nyere ortofotos. Nu har vi et
> godt eksempel vi kan vise, og hvor lidt de skal gøre for at få en masse
> goodwill og gøre en masse godt.
>
> Cowi ved jeg har billeder fra sommeren 2010. Er der nogen der tror det
> kan lykkes? Nogen der gerne vil kontakte dem? (kigger især på manden med
> erfaring, Peter Brodersen).

Jeg er noget skeptisk. Cowi bruger deres luftfotos kommercielt (bl.a. på
Eniro/Krak's webside og Google Maps). Så at forære dem til os? Jeg
tvivler. En af årsagerne til at Fugro er villig til at stille deres foto
til rådighed er nok, at deres foto ikke længere har den store
kommercielle værdi for dem (de er ikke helt nye længere og opløsningen
er moderat sammenlignet med konkurrenternes fotos).

Desuden er jeg mere end tilfreds med at have adgang til Fugro's fotos,
selvom de har enkelte kvalitetsproblemer hist og her (sære spring og den
slags). Og for de store byer har vi jo også Bing (hvem har lavet deres
luftfotos?).

Ole