[Talk-dk] Flere ortofotos

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Lør Feb 12 15:24:41 GMT 2011

Den 12-02-2011 09:18, Ole Nielsen skrev:

> Jeg er noget skeptisk. Cowi bruger deres luftfotos kommercielt (bl.a.
> på Eniro/Krak's webside og Google Maps). Så at forære dem til os? Jeg
> tvivler. En af årsagerne til at Fugro er villig til at stille deres
> foto til rådighed er nok, at deres foto ikke længere har den store
> kommercielle værdi for dem (de er ikke helt nye længere og opløsningen
> er moderat sammenlignet med konkurrenternes fotos).
Jeg er selv skeptisk, men jeg aner også en lille chance. Vi gør jo
selvfølgelig klart for dem at de kun må benyttes til OSM tracing.
Tvivler på de betragter os som nogle der sætter deres konkurrenter ude
af spil.
Det skader ikke at forsøge.
> Desuden er jeg mere end tilfreds med at have adgang til Fugro's fotos,
> selvom de har enkelte kvalitetsproblemer hist og her (sære spring og
> den slags). Og for de store byer har vi jo også Bing (hvem har lavet
> deres luftfotos?).
Jeg er også utrolig glad for Fugro's billeder, men derfor kan det jo
stadig godt blive bedre.

Esben