[Talk-dk] Tag til Indkørsel - service=driveway

Carsten Nielsen list_reply at toensberg.dk
Fre Feb 25 14:58:08 GMT 2011

Jeg har gjort det på en anden måde, men det er som med så mange andre tags ikke entydigt
hvad der er rigtigt.

Ofte ligger der flere gårde/huse på samme "indkørsel"/grusvej, måske med forgreninger ud
til de enkelte huse/gårde.
Jeg plejer at tagge vejen som residential + unpaved, og de sidste stykker tillige med
access=private.

Jeg er klar over at man kan argumenter at en gård er en arbejdsplads og Residential derfor
ikke er passende, men tilsvarende
synes jeg heller ikke at "service" er en korrekt betegnelse for en sådan vej.

Carsten