[Talk-dk] Tag til Indkørsel - service=driveway

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Fre Feb 25 18:58:42 GMT 2011

Det er efter min mening også den korrekte måde at tagge på. Dog plejer
jeg også at tilføje vejnavn svarende til adressen(-erne) på indkørslen.
Hvis det er en fælles indkørsel med eget vejnavn til flere ejendomme
bruger jeg for de meste highway=unclassified for den fælles del frem til
sidste forgrening. Det er dog lidt af et skøn, om det er en vej eller en
indkørsel.

Jeg tilføjer normalt ingen access tags, først og fremmest fordi man
normalt ikke kører ind ad folks indkørsler uden at have et lovligt
ærinde der, dvs driveway burde medføre et underforstået
'access=destination'.

Jens, du skriver på wiki-siden at man kan tilføje source-tag. Den
normale anbefaling er kun at anvende source-tag på changesettet, ikke på
de enkelte objekter.

Ole / polderrunner