[Talk-dk] Tag til Indkørsel - service=driveway

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Lør Feb 26 15:28:53 GMT 2011

Hej

Vil lige slå fast at; for overhovedet at bruge tagget driveway
(service=driveway), skal man bruge taggen highway=service.

Er der ikke enighed om følgende:

   - Vejen indtil, sidste forgreningen til de enkelte ejendomme skal tagges
   med den størrelses vej der passer.
   f.eks. highway=unclassifed eller highway=residential (kommer an på om man
   er på landet eller i bebygget område)
   - Efter forgreningen bruges tagget highway=service kombineret med
   service=driveway.

Til begge typer vej, kan selvfølgeligt tilføjes ekstra tags såsom source=*
og surface=*

Et eksempel:
http://www.openstreetmap.org/?lat=55.59258&lon=9.38692&zoom=16&layers=M

Vil sige at i nogle tilfælde vil det være et skøn i den enkelte sag.

/Jens