[Talk-dk] Source tag

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Lør Feb 26 20:49:34 GMT 2011

Hej (Ole)

Så at du i en email (i anden emne) kommenterede source (kilde) tagget:

*Jens, du skriver på wiki-siden at man kan tilføje source-tag. Den normale
anbefaling er kun at anvende source-tag på changesettet, ikke på de enkelte
objekter.*
*
*
Sådan har jeg ikke lige forstået det. Men mere at man source tagger direkte
på objektet.

Jeg bruger det selv, så jeg kan se, hvilken kvalitet objektet har, f.eks.
ved områder. F.eks. når man har rettet kystlinjen
- erstatter source=PGS(could be inacurately) med source=bing eller fugro.
Har kun brugt source-tagget i changsettet.

Har set at en del bruger tagget direkte på objektet. (kan se på tag-info at
pt. er over 12.000 objekter med source=fugro (
http://taginfo.openstreetmap.de/tags/source=fugro#wiki)

Er jeg helt gal på den???

Mvh
--