[Talk-dk] Lidt statistik

Søren Due Jensen soeren at geoduerne.dk
Man Feb 28 08:45:20 GMT 2011

Statistik er jo en fin ting, og der er bestemt også nogle meget nyttige
værktøjer her

Jeg har haft brugt geofabrik til at identificere addresser uden vej -
var ikke opmærksom på at geofabrik brugte så stor en afstand,.......

Men hvad gør man i situationer hvor adressenoderne ikke er "korrekte" ?

Eksempelvis området Græsvænget - bl.a.
http://www.openstreetmap.org/browse/node/976425422
Det er et område, hvor år tilbage er lavet lokalplan og planlagt bygning
af ca 25 andelsboliger - Byggefirmaet er svjv gået konkurs, og området
er i praksis en brakmark - med græs der ikke er slået i flere år.... Der
er aldrig nogensinde lavet vej i området, og at mappe ind der giver ikke
mening...

Derudover har jeg http://www.openstreetmap.org/browse/node/955931758
,http://www.openstreetmap.org/browse/node/927569822
<http://www.openstreetmap.org/browse/node/927569822>
og http://www.openstreetmap.org/browse/node/947672527

Tre adresser der alle ligger meget langt fra de reelle veje - jeg er
overbevist om at disse tre noder har forkerte koordinater  (har checket
på ois.dk - de ligger også forkert der)

Hvad gør man med sådanne adressenoder - den nemme løsning her og nu er
at slette noderne, men er det hensigtsmæssigt ?

Mvh duejensen / Søren