[Talk-dk] Blog over hvad der foregår i OSM Danmark

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Man Jan 3 10:28:53 GMT 2011

Hej

Har gået og tænkt på om man ikke skulle lave en 'blog' over hvad der foregår
i OSM regi i DK. Kan se at tyskerne har en ligende 'blog' .

Specielt hvis openstreetmap.dk kan bruges, (kan se at peter snakker med
fugro.openstreetmap.dk).

Dette tænker jeg for at have et officielt dansk side (udover DK-WIKI'en).

Vdr. indlæg så tænker jeg mest på ala. den type Sørens
http://www.microformats.dk/ blog. Hvor det drejer sig om ting i det danske
OSM community.

En baggrund for denne tanke er at have et 'simpelt' sted for folk at finde
info om OSM og et sted hvor de nyeste nyheder for danske OSM er placeret.
Dette set i lyset af at vi har brug for flere mappere og denne tid er det
specielt interessant, med luftfoto etc.

Har f.eks. indledt en dialog med Kolding kommune om geodata til OSM og
med efterfølgende pr. til lokalaviser etc. (for bla. at få flere mapper i
området) - Her ville en simpel blogside, med hvad der sker i OSM-DK være
super.

Desuden kunne man forstille sig at kunne indsamle penge til udstyr, såsom
servere etc, istedet for at Peter og Jonas skal bruge private servere. Men
det er en helt anden snak. og måske ikke helt modent lige nu.

Hvad siger I til det?

Mvh

Jens Winbladh