[Talk-dk] fejl i josm

Anders Lund anders at alweb.dk
Man Jan 3 11:40:37 GMT 2011

On Mandag den 3. januar 2011, Anders Lund wrote:
> hej,
>
> hvordan finder man ud af hvilke elementer der er fejl ved i josm?
> programmet siger at der er en fejl, men ikke hvor, jeg kan ikke
> klikke/dobbeltklikke for at få den markeret. Hvordan f***** gør man så???

Efter nogen vanskeligheder har jeg fundet de fleste problemer, men jeg synes
ikke det er nemt at se den markering af problemer josm laver i alle tilfælde -
det ville hjælpe at flytte/zoome ind på problemet.

Tilbage er

* et problem med en tom rolle for en multipolygon, som er tagget med
"landarea=administrative", og har 2.291 medlemmer. Nærliggende medlemmer har
heller ikke defineret en rolle, så jeg ignorerer det.

* Et problemer med en vej hvis endepunkt er nær en anden vej. Det er en bro,
jeg ignorerer det - broen *er* tæt på molen.

Vedrørende færgeruter, skal de mødes med den vej der fører til færgen på
kystlinjen, eller?

Bortset fra det er det fedt med de luftfotos!

--
Venlig hilsen,
Anders