[Talk-dk] Kildeangivelse med fugro fotos?

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tir Jan 4 12:22:08 GMT 2011

Hej

Har lige lavet en JOSM preset (fordefineret tag) med kildeangivelse
(source<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source>
=*)

Således er det meget lettere at angive kilden på det man laver.

Fremgangmåde:

1. Download preset xml filen (link<http://somewhere.dk/email/josm/source.xml>
)
2. Åben JOSM
3. Gå ind i Indstillinger -> Indstillinger for kort (nr. 3 fra oven)
4. Tryk på + til højre og find den downloadede fil (source.xml)
5. Tryk OK og genstart JOSM.

Så skulle der være en ekstra menu under fordefineret, med direkte
menupunkter til kilde. SÅ kan det ikke være letteres.

Jeg har personligt tilføjet et par af de mest relevante i min værktøjslinje
(Se under Toolbar custumization i Indstillinger)

Er der nogen forslag eller forbedringer, inden jeg uploader den til JOSM
presets hjemmesiden. Evt. bedre iconer eller flere andre presets i samme
katagori.

/Jens Winbladh