[Talk-dk] Fugro tileserver hastighed

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Jan 5 18:09:59 GMT 2011

Hej,

On 5 January 2011 19:01, Tomas Groth <tomasgroth at yahoo.dk> wrote:
> Jeg er også hoppet ombord i at mappe udfra de nye Fugro luftfoto. Desværre synes
> tilserveren at være meget langsom, eller måske sidder den på en langsom
> forbindelse? Jeg får ret ofte store røde "error" billeder i JOSM.
> Er den nuværende server en midlertidig løsning, eller er det den endelige
> opsætning der kører nu?

Det er et aktuelt netværks-problem. Lige i disse timer har serveren
stort pakketab og forsinkelser (men overraskende lidt sved på panden),
og upload af filerne er også sat på pause. Så den bliver lige
genstartet i løbet af aftenen, og så skulle den køre bedre.

Jeg har i øvrigt kæmpet lidt med forskellige caching-metoder, men
flere af dem har drillet af forskellige årsager. Den del vil jeg gerne
have op at køre, før der kommer en "officiel" annoncering, når alle
filer i øvrigt er oppe (og DNS rettet til, m.m.).

- Peter Brodersen