[Talk-dk] teknik ved tagging af landuse især landuse=farmland

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Lør Jan 8 17:07:41 GMT 2011

On 08/01/2011 15:17, Anders Lund wrote:
> Hej,
>
> Godt og væsentligt spørgsmål, det ville være cool at vi finder en nogenlunde
> fælles konsensus :)

Meget relevant spørgsmål! Måske skulle vi spørge os selv om vi
overhovedet vil mappe farmland. Landbrug er jo nærmest
standardudnyttelsen af dansk jord, så det er nemmere at mappe alt hvad
der IKKE er landbrugsjord. Det vil være et kæmpearbejde at mappe alt
landbrug som farmland, hvis det skal gøres med en rimelig præcision og
jeg tvivler lidt på værdien af det arbejde. Desuden finder jeg den brune
farve i Mapnik afskyelig, men det er ikke min primære indvending. Jeg
vil hellere prioritere at mappe landbrugsejendomme, enten som bygninger
eller som farmyards.

Der er to lejre her! Dem som bruger hvad de kan finde af veje og
lignende som landuse grænser, og så dem (som mig) der konsekvent laver
separate noder til landuse polygoner (evt. deler noder mellem to
tilstødende landuse områder). Den første løsning gør det ofte bøvlet at
editere de pågældende veje og er normalt heller ikke korrekt (landuse
går sjældent præcist til vejmidten).

Ole / polderrunner