[Talk-dk] teknik ved tagging af landuse især landuse=farmland

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Jan 9 11:20:42 GMT 2011

On 08/01/2011, at 14.06, Jesper F wrote:

> A)
> Når jeg tagger landuse, fx landuse=farmland har jeg hidtil blot fx
> oprettet et rektangulært område med egne nodes, hvor området fx
> ligger mellem 4 highways.
> Men man kan også oprette dette så landuse=farmland deler nodes med
> de omkringliggende highways.
> Hvad er mest korrekt?

Jeg vil klart mene, at hvis et område deler knuder med en vej, betyder
det, at området går til midten af vejen. Det kan man f.eks. hævde hvis
det drejer sig om "landuse=residential" på den ene side af vejen  og
"landuse=commerciel" på den anden side. Der er alligevel ingen synlig
grænse, og man kan sige, at området går til midten af vejen.

Hvis det derimod drejer sig om marker, parker, skove, osv. er altid en
fysisk grænse som ikke er midten af vejen, men en afstand derfra, og i
sådanne tilfælde bør områdets grænse markeres med selvstændige nodes.
Man kan endog se på Fugro præcis hvor grænsen skal gå.

-- Morten