[Talk-dk] teknik ved tagging af landuse især landuse=farmland

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Søn Jan 9 19:20:49 GMT 2011

On 09/01/2011 17:09, Jeff Huntington wrote:
> Da ingen har vist nævnt det endnu tænkte jeg, at jeg lige ville henlede
> opmærksomhed på
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Multipolygon

Uh, den løsning ser jeg ikke frem til, hvis det indebærer anvendelse af
veje som polygon medlemmer! Har en mapper her i Den Haag som mapper
landuse på den måde. Det er et mararidt at justere veje (sammenføje
eller klippe dem i stykker til diverse routing etc), når de indgår som
medlemmer i en multipolygon. Som regel kollapser hele landuse relationen
til sære figurer med en masse reparation til følge. Så hvis I vil bruge
multipolygoner, venligst ikke bruge eksisterende veje, please!

Ole / polderrunner