[Talk-dk] teknik ved tagging af landuse især landuse=farmland

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Søn Jan 23 17:39:09 GMT 2011

On 08-01-2011 19:55, Soeren Moeller wrote:
> Hej
>
> Jeg plejer at tagge landuse som multipolygoner, med veje, fysiske skel
> (f.eks barrier=hedge for levende hegn eller waterway=stream/drain for
> bække/afvandingskanaler) som ydre begrænsninger. Der hvor der ikke er
> et fysisk skel (f.eks. ved grænsen til en farmyard) laver jeg veje
> (uden tags) til formålet. Denne metode sørger for at naboting (f.eks.
> en mark der grænser op til en skov eller gård) kun har én grænse, og
> desuden bliver "huller" i landuse (f.eks. et vandhul på en mark) meget
> oplagt at mappe i samme multipolygon. Se f.eks. her
> [...]
Hej Søren,

Jeg har lagt mærke til nogle af dine og Thies' multipolygoner i Odense.
Principielt set er det rigtig smart, og man har nogle gode muligheder
for at beskrive tingene mere præcist, og mere færre unødige data.
Praktisk er de knap så smarte. De komplicerer tingene utrolig meget. Vil
nok også holde nogle folk fra et redigere et område fordi de ikke kan
overskue det. Jeg tør knap røre HCØ (kollegie i Odense).
Desuden fatter mit gps program ikke en bjælde, men det skal det nok
komme til..

Konklusion: Jeg ved ikke hvad er bedst.

Personligt tager jeg gerne den ukomplicerede løsning uden relationer
hvis jeg kan komme til det, og ellers deler jeg gerne nodes med flere ways.