[Talk-dk] Søges: Hesselø

Johnny Rose Carlsen osm at wenix.dk
Fre Jan 28 03:45:41 GMT 2011

Morten Siebuhr <sbhr at sbhr.dk> wrote:

> Heps alle,
>
> Jvf. andres arbejde udi mapping af mindre, danske øer, ville jeg lige
> tage et kig på Hesselø (*) - men kan ikke lige finde den!?

> Fugro *har* luftfoto, hvor øen *bør* ligge, men det viser bare ikke
> rigtig andet end vand. Ligeledes med Yahoo!'s kort...

Det ser ganske rigtig ud som om Fugro dækker øen, men vandet som du ser
ligner mistænkelig meget den baggrund de bruger når der ikke er dækning.

Hvis du prøver at kigge på dette område, vil du kunne se en tydelig
forskel på faktisk vand - og "kunstigt" vand:

http://www.openstreetmap.org/?lat=54.92441&lon=11.39541&zoom=15&layers=M

Mvh
 - Johnny Carlsen