[Talk-dk] Start på motorvejsfrakørsler

Pelle Rosenbeck Gøeg pelle at goeg.dk
Fre Jul 1 12:05:48 BST 2011

Hej,

2011/7/1 Ole Laursen <olau at hardworking.dk>

> til
>
> Enig.
>
> Jeg rettede for noget tid siden nogle stykker i Nordjylland til at
> følge starten på banen. Jeg tror forskellen først og fremmest skyldes
> at præcisionen på de GPS-spor de var indtegnet efter ikke gav mulighed
> for gøre det præcist nok.
>
> Ole

Jeg er ikke sikker på hvordan i præcist mener det bør tegnes, men jeg har
lavet en skitse af hvordan jeg mener det skal være (
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=213043796454929877101.0004a6ffc267102f60620
)

Her følger stregen den måde et topologisk vejnetværk vil være opbygget på.
Afkørsel og tilkørsels vejenes centerlinie skal forsætte i en ret linie mod
hovedvejens centerlinie.

Vil man vide lidt mere om routing, så er Dijkstra's Algoritme et godt sted
at starte: http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra's_algorithm

- Pelle

--
Venlig Hilsen