[Talk-dk] Navngivning af motorvejskryds

Torben Brendstrup t.brendstrup at gmail.com
Fre Jul 1 13:17:48 BST 2011

Hej,

Jeg er gået i gang med et lille projekt hvor jeg tilføjer navn og nummer på
alle motorvejsfrakørsler. Indtil videre har jeg rettet Helsingørmotorvejen,
Motorring 3, halvdelen af Holbækmotorvejen.

Men nu har vejdirektoratet jo valgt ikke at nummerere motorvejskryds, og
derfor så står jeg lidt uden præcedens om omkring hvordan disse frakørsler
skal navngives. Efter efterabning fra tyskerne, har jeg brugt følgende
metode:

highway=motorway_junction
name=Motorvejskryds Brøndby
exit_to=E47 Helsingør;E55 Helsingør;E20 Malmø

Det giver desværre en lidt rodet fremstilling på kortet, men til navigering
virker det mere korrekt.

Har i nogen forslag til hvordan jeg bedre kan gøre det? eller så fortsætter
jeg bare :)

Mvh.
Torben