[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Lars Thegler lars at thegler.dk
Søn Jul 10 13:50:21 BST 2011

2011/7/9 Ole Laursen <olau at hardworking.dk>:
> Jeg synes under alle omstændigheder at du burde gøre noget ved det
> script så det kan finde ud af at flette ændringer ind, så længe det

Som udgangspunkt er sætninger, der starter med "Jeg synes du skal gøre
..." ubrugelige i åbne projekter, baseret på frivilligt arbejde. Hele
konceptet omkring frivillighed udelukker, at nogen kan bestemme hvad
andre skal gøre. Der er selvfølgelig retningslinjer, der sikrer at man
ikke træder hinanden over tæerne, men ellers er præmissen, at vi hver
især bestemmer hvad vi vil bidrage med.

Så i dette tilfælde, hvor Peter måske slukker for sin OSAK-import, er
der kun at sige "Tusind tak for det store arbejde du har gjort indtil
nu, vi kunne ikke være kommet så langt uden". Og derefter håbe på at
nogen andre sætter sig ned og laver et import-værktøj som opfylder
kriterierne. Eller, at vi ændrer kriterierne, fordi de viser sig at
være uhensigtsmæssige. Og hvad der derefter sker, er igen helt åbent -
ingen kan bestemme hvad andre skal lave.

Hvis det derimod er sådan, at Ole kan bygge et import-værktøj der
opfylder kriterierne, så er jeg sikker på at ingen vil stille dig
hindringer i vejen.

/Lars