[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Man Jul 11 14:09:40 BST 2011

On 11-07-2011 13:21, Ole Laursen wrote:

> Ja, hvis vi har unikke id'er som er mere resistente over for
> ændringer, så er det da noget smartere at bruge dem.

Det er jeg ikke sikker på de er. Det sker i hvert fald at kommuner
om-nummererer veje. Sikkert ikke lige så ofte som de bliver omdøbt, MEN
det er nemmere at opdage for os andre når en vej får andet navn, end når
kommunen ændrer vejens vejkode.

Når det er sagt, hvad får vi i det hele taget ud af at gemme det ene eller
andet på vejen?

Hvis det er for at søgemaskiner kan finde dem hvis brugeren benytter et
forkortet navn (og søgemaskinen ikke er klog nok til at afkode det), burde
vi nok nærmere bruge tags som allerede er i brug, såsom short_name,
alt_name eller lignende.

Jeg er i tvivl om formålet - hvis ellers vi kommer i mål med at benytte
"vores egne" vejnavne og få dem smidt på adresse-noderne også, har vi jo
allerede den sammenhæng der er brug for idet addr:street og name på hhv.
noden og vejen matcher.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk