[Talk-dk] Vejnavne - slut med OSAK-opdateringer af adresser

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Lør Jul 16 00:10:32 BST 2011

Hejsa!

Jeg har nu efter lidt roden rundt med XAPI og OAuth fået banket en
beta-udgave sammen her:

http://oisfixes.beta.iola.dk/

Dette er ikke den endelige placering, jeg skal lige have fundet ud af
hvad jeg gør med hosting.

Der mangler ellers kun det vigtigste, nemlig at registrerede
rettelserne bliver ført igennem på OpenStreetMap (jeg venter lige og
hører hvad Peter siger, har foreløbig bare lavet en
JSON-eksport-tingest).

Derudover har jeg tænkt på:

- et filter for kommunerne så man kan få alle rettelser for en bestemt kommune
- måske at man kan markere en rettelse som værende en decideret
stavefejl i stamdataene, kommunerne vil nok ikke være interesseret i
sådan noget som ekspanderede forkortelser
- mulighed for at rapportere underlige adressepunkter
- måske indrapportere manglende adressepunkter?

Bemærk at rettelser kører med OpenStreetMaps login, og hvis man
sletter en rettelse, bliver den bare skjult, forsvinder ikke, så det
skulle forhåbentligt være nogenlunde vandalsikkert.

Ole