[Talk-dk] [OpenStreetMap] Gadenavne i Lyngby

Lars Thegler lars at thegler.dk
Ons Jul 27 16:15:50 BST 2011

2011/7/27 Jarl Friis <jarl at softace.dk>:

> Det var lidt af en påstand, har det danske OSM-miljø fået denne besked
> fra en officiel kanal fra KMS (Kort- og Matrikkelstyrelsen)? Eller er
> det blot din holdning til situationen?

Jeg skulle nok ikke have brugt betegnelsen 'forkert', fordi det
afhænger helt af de øjne der ser. Internt i LTK kan man sagtens mene
at 'Holger Drachmanns V.' er det 'rigtige'/kanoniske navn, men i OSM
bør vejene kaldes det de hedder 'on the ground' - dvs hvad der står på
skiltene (se http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name).

/Lars