[Talk-dk] OpenStreetMap bruges i Arbejdstilsynets interne android app.

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tir Jun 7 09:26:05 BST 2011

On 07/06/2011, at 09.27, Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejér wrote:

> Hvis vort bidrag kan spare ministerier og kommuner licenskroner og kan
> forbedre deres arbejdsværktøjer og -resultater, så er jeg som borger
> helt med på det.

Kunne det tænkes at vi arrangerede et 1-dags seminar under titlen
"Brug af Openstreetmap i det offentlige"? Vi kunne invitere folk fra
Kolding, Stevns, Arbejdstilsynet, etc. som oplægsholdere til at
fortælle hvad _de_ har gjort.  Fra OSM side har vi jo Søren
Johannesen, der holdt et fremragende (at dømme efter slides'ene :-))
oplæg i Vejen. Måske en, der kan fortælle om licens-spørgsmål? Måske
andre? Peter Brodersen? Økonomien er jo et problem, men måske man
kunne søge tilskud et sted. Vi kunne invitere politikere, IT-
journalister og IT-ansvarlige fra det offentlige som gæster. Bare en
skør ide.

-- Morten