[Talk-dk] Residential eller Tertiay Road

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Ons Jun 8 11:27:45 BST 2011

Jeg er enig i Ole

Kiggede lige i wiki'en, og der var faktisk en dansk side om tertiary vej:

Kopieret tekst:
*En klasse veje mellem sekundær
(landevej)<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dsecondary>
 og uklassificeret<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dunclassified>.
Der er en del veje, som ikke er sekundære veje, men som er alt for
store/hurtige til at blive kaldt uklassificeret, de fleste af dem vil være
tertiære veje.*

*De har typisk, men ikke altid striber på midten. Når det sner vil disse
veje typisk blive ryddet for sne efter sekundære veje, men før beboelsesveje
og uklassificerede veje.*

*Lokal forbindelsesvej. Generelt brugt for veje der er mere end 4 meter
bredde, og for hurtigere/bredere mindre veje der ikke er hoved- eller
landeveje.*

Så derfor mener jeg at man sagtens kan tagge større veje som tertiary.

Hvilket jeg også har gjort på de større veje i Kolding - tænker ikke at det
giver mening af alle veje i byerne er på samme tag.

/Jens