[Talk-dk] GPS dataloggere

Rune Kruse rune at krusedulle.net
Ons Jun 22 07:25:03 BST 2011

Hej Jeff

Lige netop til dit brug vil jeg klart anbefale en I-gotU. Jeg har selv en af
denne type:
http://global.mobileaction.com/product/product_i-gotU_GT-600.jsp

Den er meget simpel, en lille kasse på størrelse med en tændstiksæske, og en
enkelt knap, tænd/sluk. og så to dioder, der indikerer om der er kontakt
til sateliterne.
Den udmærker sig ved meget lang batteritid. producenten lover vist omkr. 22
timer. Jeg har aldrig max-testet batterilevetiden, men jeg er ikke i tvivl
om at den holder imponerende længe. (bagsiden af medaljen er at der ikke kan
skiftes batteri, men spørgsmålet er om ikke selve apparatet er billigere end
et ekstra-batteri til en konventionel skiderik, så kan man jo tage en tre
stykker af slagsen med.)

prisen er vist omkr. 400 kr.

venlig hilsen
Rune