[Talk-dk] GPS dataloggere

Jeff Huntington jeff.huntington at tdcadsl.dk
Fre Jun 24 20:55:17 BST 2011

Tak til alle for jeres konstruktive forslag og kommentarer. Hvad angår det
sidste, så har nogen af jer været inde på, at jeg har brug for mere end en
logger på turen. Helt enig, det nåede bare ikke med i mit første indlæg. Jeg
får umiddelbart kun én chance, og det ville bare være så ærgerligt at nå
hjem og finde ud af, at udstyret har svigtet. Så jeg planlægger faktisk at
have 2 loggere kørende samtidigt, og jeg diskuterer med mig selv, om jeg
skal have en tredje med som reserve. Hvem sagde livrem og seler?

Specielt tak også til Jonas, for han har været i gang med at teste
hukommelsen og batteritiden på sit udstyr.

Og nu til mine foreløbige konklusioner: Jeg har bestilt en Garmin eTrex
Legend HCx (tak Kent og Morten) OG abonnement på Aktiv Træning med
medfølgende GPS logger (tak Jonas). Blandt alle de gode forslag, var
kombinationen af AA batterier, udskiftelig microSD hukommelse, Garmins navn
og rimelig pris (under 1300 kr) simpelthen ikke til at stå for. Og en
brugbar tændstikæske til godt 80 kr heller ikke! Så håber jeg bare, at jeg
kan få dataerne ud af tændstikæsken, så jeg vender tilbage, Jonas, hvis jeg
løber ind i problemer!

Tak igen til alle - jeg vender tilbage når der er nyt om projektet.

Jeff Huntington