[Talk-dk] Adresselag - osm.rasher.dk

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Mar 1 21:56:28 GMT 2011

Så lykkedes det alligevel at få bikset et kortlag sammen som viser
adresser der ikke har en highway=* indenfor 500 m med name svarende til
punktets addr:street tag.

Jeg vil opfordre til ikke at man ikke retter på tags hverken på det ene
eller andet element hvis det drejer sig om forkortelser før vi finder en
løsning/beslutning på det emne andetsted. Derimod kan det være et smart
redskab til at finde områder der savner opmærksomhed og fx slåfejl.

Af samme grund har jeg valgt ikke at bruge alt_name/short_name eller andre
tags, men skal nok gøre det når vi finder en løsning.

Laget er af performance-mæssige årsager kun tilgængeligt ved z13 og
derover (og på den måde er det et fint supplement til Freek's lag).

http://osm.rasher.dk/?zoom=13&lat=56.32699&lon=10.04891&layers=B000FFTFFFFFFFFF

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk