[Talk-dk] Adresselag - osm.rasher.dk

Søren Due Jensen soeren at geoduerne.dk
Ons Mar 2 19:30:14 GMT 2011

Den 01-03-2011 22:56, Jonas Häggqvist skrev:
> Så lykkedes det alligevel at få bikset et kortlag sammen som viser
> adresser der ikke har en highway=* indenfor 500 m med name svarende
> til punktets addr:street tag.
>
> Jeg vil opfordre til ikke at man ikke retter på tags hverken på det
> ene eller andet element hvis det drejer sig om forkortelser før vi
> finder en løsning/beslutning på det emne andetsted. Derimod kan det
> være et smart redskab til at finde områder der savner opmærksomhed og
> fx slåfejl.
>
> Af samme grund har jeg valgt ikke at bruge alt_name/short_name eller
> [...]
Super værktøj - men omvendt også lidt deprimerende  :)
Det går jo "tættere på" end Geofabrik, så der jeg troede jeg havde fået
det hele med, dukker der nu nye adresser op...

Og ydermere viser det så at
http://osm.rasher.dk/tools/missing_streets.php  ikke tager det hele med
??????

I områder hvor jeg troede der ikke var flere missing_streets selv på 250
meter, dukker der nu adresser op på det nye lag.

Er der en fornuftig forklaring på det ??

Søren