[Talk-dk] Lidt statistik

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Mar 3 01:00:39 GMT 2011

On 2011-02-28 23:09, Jonas Häggqvist wrote:

> Principielt enig, MEN det er nu engang det officielle vejnavn som det
> optræder i den officielle database over veje.

"Tengslemrk Strandvej" kan da ikke være et officielt vejnavn. Det er jo ikke dansk. Det er
ikke engang en forkortelse, man har bare fjernet et bogstav for at få det ned på 20 tegn.
Det er muligt, at det er i databasen, men så er databasen forkert.

Jeg nægter at tro på, at der engang har siddet en kommunalbestyrelse i Højby eller hvad
kommunen nu hed dengang og besluttet at vejen skulle hedde "Tengslemrk Strandvej" for at
den kunne være i en eller anden database.

I øvrigt kalder Google vejen for "Tengslemrk Strandvej" og Krak kalder den for
"Tengslemark Strandvej"

> [...]
> gøre det på wikien. Jeg ser følgende muligheder - med eksemplet "Gl
> Århusvej" som er værdien der står i OSAK:
>
> name=Gl Århusvej
> alt_name=Gammel Århusvej
>
> name=Gammel Århusvej
> alt_name=Gl Århusvej
>
> name=Gammel Århusvej
> short_name=Gl Århusvej
>
> name=Gammel Århusvej
> official_name=Gl Århusvej
>
> Altså reelt to valg:
> - Enten bruges navnet fra OSAK som name eller ej.
> - Hvis ikke, skal der vælges et andet tag at sætte det til

Jeg er ret ligeglad med om den forkerte stavemåde skal være alt_name eller short_name.
Jeg bryder mig ikke om official_name, for jeg mener ikke, at det der står i databasen
nødvendigvis er mere officielt end andre kilder som fx skilte og referater fra
kommunalbestyrelser.

Jeg mener, at "name" skal være vores bedste bud på hvad vejen hedder.
Og det bør aldrig kunne være sådan noget som "Tengslemrk Strandvej".