[Talk-dk] Vejnavne og OSAK-data (Re: Lidt statistik)

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Søn Mar 6 13:11:17 GMT 2011

Jeg er helt enig i de seneste udmeldinger, der taler for at vi selv kan
styre name-tagget, så vi undgår OSAKs forkortelser/fejl. Et ekstra
osak:name/name-osak tag skal kun have til formål at lette
database-ajourføring med OSAK og en hjælp til at returnere rettelser til
OSAK.

Hvis det står til mig, er dette det optimale mål, men der er vist nogle fra
OSAK-maskinrummet, der skal tænke på hvordan det bedst gennemføres, før vi
begynder at handle på at nå derhen.

Den 6. mar. 2011 13.09 skrev Ole Laursen <olau at hardworking.dk>:

> Og i øvrigt, hvis vi går efter en løsning hvor vi tilføjer et
> osak:name/name_OSAK-tag, laver et lag til at vise alle veje med OSAK-tags
> og sender et link til de rette modtagere, er det vel et eller andet sted
> også det der giver den største sandsynlighed for at OSAK bliver tilrettet,
> fordi det er supernemt at gå til? Samtidig med det måske kunne være en
> slags
> prøveklud for øget samarbejde med kommunerne?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup