[Talk-dk] Afstemning tagging af vejnavne i forb. med OSAK

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Man Mar 14 13:05:32 GMT 2011

> Jeg synes dog, at retningen vil blive noget kaotisk og usystematisk hvis
> mapperne selv skal redigere i adresseknuderne, og vi risikerer at det bliver
> gjort forskelligt og forkert.
>
> Det ville være langt bedre at have et eller andet websted, i stil med det
> pbro lavede til OSAK opdateringen, til at registrere disse ting. Ved at gå
> ind på kortet finder man vejen, og skriver herefter det korrekte navn.
>
> Pbro kan herefter opdatere adresseknuderne med en bot. Det er generelt min
> opfattelse, at vi skal holde fingrene fra de adresseknuder, og overlade det
> [...]
Kunne man forestille sig en bot, der rettede adressepunkterne omkring vejen,
hvis en mapper tilføjede feltet "OSAK-name=Ndr Dragørvej" til vejen?

Mere præcist beskrevet:

1)  SITUATION FØR MAPPER GRIBER IND:
Highway:
   name=Nordre Dragørvej
addressepunkter:
   name=Ndr Dragørvej

2) Mappen opdager modstriden og tilføjer et enkelt ekstra felt til vejen, så
vi har:
Highway:
   name=Nordre Dragørvej
   *OSAK-name=Ndr Dragørvej*
addressepunkter:
   name=Ndr Dragørvej

3) Botten køres med jævne mellemrum, og opdager det nye tag. Den retter alle
vejens adressepunker således:
Highway:
   name=Nordre Dragørvej
*   *OSAK-name=Ndr Dragørvej
addressepunkter:
*   name=Nordre Dragørvej*
*   OSAK-name=Ndr Dragørvej*

Det synes jeg selv, virker relativt simpelt. Men hvordan skal det håndteres,
når mapperen ikke får tilføjet sit OSAK-name til hele vejen, som består af
flere sammenhængende "ways" - eller staver forkert på en af disse ways?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup