[Talk-dk] Geodata doneret af Kolding Kommune - sweet

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tor Mar 17 08:51:34 GMT 2011

Hej Alle

Så har lidt lobbyarbejde båret frugt her i Kolding.
Kolding kommune har doneret (as in beer) en bunke data til OSM.
Data er kommunens eget, således at det ikke er noget afledt af noget andet.
De havde en del mere, men det var typisk afledt af matrikelkortet (Dvs. KMS)

Det sidste jeg mangler er at få skrevet en 'kontrakt' med kommunen om at de
overdrager data til OSM. (Skulle være en hurtig sag)

Data vi har fået:

   - Busstoppesteder_læskur.shp
   - Bygninger.shp
   - Jernbane.shp
   - Kommunale_skove.shp
   - Kulturelle_institutioner.shp
   - Mindesmærker.shp
   - Søer.shp
   - Skove.shp
   - Skulpturer.shp
   - Vandløbsmidte.shp
   - Vejmidter.shp

Jeg har brug for lidt hjælp til at importere data ind i OSM på en ordenlig
måde. Er det nogen der skal hjælpe med det.

Jeg er specielt oppe over at alle bygningerne i hele kommunen, det ville
ellers være et kæmpe arbejde at tegne op.

MVH

--
*Jens Winbladh*

Brynet 51, 6000 Kolding