[Talk-dk] Geodata doneret af Kolding Kommune - sweet

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Mar 17 13:17:44 GMT 2011

Hej,

2011/3/17 Jens Winbladh <jens at somewhere.dk>:
> Hej Alle
> Så har lidt lobbyarbejde båret frugt her i Kolding.
> Kolding kommune har doneret (as in beer) en bunke data til OSM.
> Data er kommunens eget, således at det ikke er noget afledt af noget andet.
> De havde en del mere, men det var typisk afledt af matrikelkortet (Dvs. KMS)
> Det sidste jeg mangler er at få skrevet en 'kontrakt' med kommunen om at de
> overdrager data til OSM. (Skulle være en hurtig sag)

Det er helt fantastisk - virkelig godt arbejde!

Hvis du mangler nogle ord, kan du måske lade dig inspirere af
formidlinger i Fugro-kontakten?

> Jeg har brug for lidt hjælp til at importere data ind i OSM på en ordenlig
> måde. Er det nogen der skal hjælpe med det.

Søren Johannessen, som også driver www.microformats.dk , har god
erfaring med at arbejde med Shapefiles - plus at han følger med her på
listen :-)

> Jeg er specielt oppe over at alle bygningerne i hele kommunen, det ville
> ellers være et kæmpe arbejde at tegne op.

Igen, det er fantastisk. Også med Haderslev-data.

Tak til dig, tak til Kolding Kommune og tak til Haderslev Kommune.

- Peter Brodersen