[Talk-dk] Langtids-vejarbejde

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Fre Maj 6 08:51:25 BST 2011

On Wed, May 4, 2011 at 2:30 AM, Niels Elgaard Larsen <elgaard at agol.dk> wrote:

> Det er vel den nye metroring, der skal markeres med "construction".

Øhm. Ja. Bortset fra at jernbaner der er under konstruktion vises med
stiplede linjer. Præcis samme rendering som jernbaner under jorden.

Så selv om man markerer den "construction", bliver den renderet præcis
som den nuværende...

> Har vi forøvrigt en fri kilde til linieføringen? Ellers må vi bare tegne linier mellem
> stationer.

Jeg har gjort præcis dette på Nørrebro-delen af linjen. (Dog med lidt
snyd - jeg bor op til en af bygge-pladserne, så jeg har haft nogle
temmelig lange og indgående kig på hvordan linjen præcis kom til at
ligge i Nørrebro...)

> Du kunne bruge access=no og lave en note med "metrokonstruktion", så vi når metroen er
> færdig kan checke at det er rettet tilbage.

Jeg har prøvet lidt her - Mest kørt den gennem kendte byggepladser og
så tilføjet lidt bløde "buler" på gefühl:

access=no lyder som en ganske god idé, IMHO. At få fjernet access=no
tror jeg ikke bliver et problem. Der bliver jo også en del
byggepladser, der skal fjernes - og nye pladser tegnes ind &c.

Ligeledes - skal vi ikke have opgraderet M1- og M2-linjerne til at
vise begge spor?

--
Morten Siebuhr