[Talk-dk] Opdateret DA:Map features

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tir Nov 1 09:14:36 GMT 2011

> Jeg har for nylig skævet lidt til cyclistic.dk's undervisningsmateriale, så
> jeg er da egentlig spændt på at høre hvad Søren Johannessen siger.

Vedr. de OSM kurser i Dansk Cyklist Forbund regi. Så har Andreas
Hammershøj og jeg ikke gjort så meget ud af "Grade" og så "Surface" i
undervisningen. Vi har selvfølgelig vist i Potlatch 2, at der er
knapper hvor man kan angive belægningen af en vej. Grunden er at på
en/to dages undervisning er der meget nyt at lære og man kan godt
hælde alt alt for meget af nye ting for de fleste. En dag med intro
til POI, veje, polygoner og så relationer er lige lovligt i
overkanten. Så fokus har været på kurser at gøre folk fortrolige med
at indtegne i Potlatch 2 sådan noget med at knyttet veje sammen, at
polygoner er lukket og at de så derhjemme selv begynder at udforske
tingene mere (fx i form af Wiki).

Jeg ved at Andreas er i gang med at lave en guide vedr. belægningen og
forhold for cyklister. Der er et stort ønske fra forskellige cyklister
 af DCF medlemmer om at den rutevejleder som cyclistic.dk er ved at
lave kan have en option "Undgå jord/grusveje/brosten". Men det er jo
en større sag at OSM DK får alle disse metadata ind samt at
lokalkendskab og tjek på selve lokaliteten for belægningen er meget
nødvendigt, før der kan lave en rutevejleder der kan tage højde for
disse ting.

vh
Søren Johannessen