[Talk-dk] adgang til aktuelle luftfotos

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Nov 7 11:13:49 GMT 2011

> Jeg sidder som student i cykelsekretariatet, Københavns kommune, med adgang
> til luftfotos over København fra 2011.
>

> I forbindelse med at kommunens cykelkort nu er ved at opdateres efter de nye
> fotos, kunne vi godt tænke os at rette evt. uoverensstemmelser i OSM.
Rettelser er selvfølgelig velkommen, men da OSM samfundet ikke har
adgang til de samme fotos/kilder som I har, så har vi jo ingen
mulighed for selv at tjekke med. I OSM angiver vi jo kilden fx GPX,
Fugro, Bing eller fx luftfotos fra Stevns Kommune.

Dette kan løses ved fx at I opsætter en WMS/TMS til de kort I har
adgang til - I kan evt. læse om hvordan det blev gjort i forbindelse
med Stevns Kommune.
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Stevns#Ortofotos

Plus at det også vil kunne sætte skub fra andre bidragsydere i OSM
samfundet med sådan et nyere Københavns luftfoto.

/Søren Johannessen