[Talk-dk] relationer og opdeling af ways?

Hedda Nilsson Orviste ZY0Q at tmf.kk.dk
Tir Nov 22 12:25:48 GMT 2011

Hej, jeg sender lige denne igen da jeg ikke har fået svar af nogen endnu =)

Jeg har fundet disse to eksempler; Kartoffelrækkerne i København, og Nokiabron, Teglholmen, København.

De er begge taggede; access = PRIVATE. Kartoffelrækkerne er derudover delt ind i flere segmenter henholdsvis; RESIDENTIAL, respektive PEDESTRIAN STREET. Nokiabron er en GENERIC PATH.

Jeg undrer hvorfor Kartoffelrækkerne er taggede; PRIVATE, da gaderne kan betrædes frit af gåmænd og cyklister. Burde det ikke tilføjes; bicycle allowed, (og måske også pedestrians allowed)? Private må i dette tildfælde gælde for biltrafik?

Nokiabron er ikke tilgængelig i jordnivå, og altså KUN tilgængelig for dem der arbejder i bygningen. Således er den utilgængelig for AL OFFENTLIG FÆRDSEL, og burde være tagged som "mere privat" sammenlignet med Kartoffelrækkerne?

Links til google for neden:

Nokia:
http://maps.google.com/?ll=55.649988,12.542388&spn=0.001097,0.002401&t=h&z=19&vpsrc=6

Kartoffelrækkerne:
http://maps.google.com/maps?q=Kartoffelr%C3%A6kkerne,+K%C3%B8benhavn,+Danmark&hl=da&ie=UTF8&ll=55.691553,12.574467&spn=0.00109,0.002401&hq=Kartoffelr%C3%A6kkerne,&hnear=K%C3%B8benhavn,+Danmark&t=h&z=19&vpsrc=6

Med venlig hilsen

Hedda Nilsson Orviste
Studentermedhjælper
Cykelsekretariatet