[Talk-dk] Ny kommune-orienteret side

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Ons Nov 23 11:04:43 GMT 2011

On 23-11-2011 11:19, Jørgen Elgaard Larsen wrote:

> Lækker side.
>

> Jeg har følgende bemærkninger:
>
> * Linkene "Opdater vej" og "Geoservicen" er nok lidt forvirrence for
> kommunerne. De skal som minimum forklares.
> Jeg tror faktisk, at det vil være bedst helt at udelade "Opdater vej".

God pointe, som jeg faktisk selv har tænkt på her dagen derpå. Jeg tror du
har ret i at "Opdater vej" er overflødig, da det jo netop er et værktøj
rettet mod kommunerne, som ikke umiddelbart er interesseret i OSM på det plan.

> * Under "Adresseklumper" vil det være godt med en liste over, hvilke
> husnumre, det drejer sig om. Enten som fold-ud eller på en separat
> side.

Jeps, det må jeg lige se på. Det skulle ikke være det store problem.

> * Det kunne også være godt med en liste over de adresser, som aldrig
> kommer med i OSM, fordi deres koordinater er forkerte ("bad quality
> class"). Det kan være, vi skal have Peter Brodersen på banen til det.

Det må jeg kunne bygge ind i mit statistik-script. Spørgsmålet er så hvor
meget en kommune er interesseret i at få at vide, og hvor meget de godt
ved. I teorien burde de jo være klar over at når de sætter
nøjagtighedsklassen til U, så kommer punktet ikke med.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk