[Talk-dk] Kommune udtræk (WAS: Workshop: Software til udveksling af data mellem offentlige myndigheder og OpenStreetMap?)

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Okt 4 23:09:38 BST 2011

On 04-10-2011 10:56, Emil Tin wrote:

> bestemt en hjælp hvis geofabrik lavede udtræk for enkelte kommuner.

Jeg har siddet og rodet med at lave udtræk for Danske kommuner. Det
besværliggøres lidt af at vi ikke har kommune-grænserne i OSM :) Men for
de kommuner vi har grænser for, kan hentes udtræk i pbf format her:

http://osm.rasher.dk/muni-extracts/

Der er ikke pt. nogen automatisk opdatering sat op, men udover en enkelt
detalje skulle det i princippet være klar.

Så er det bare at komme i gang med at tilføje flere kommune-grænser, så
skal jeg nok tilføje dem.

Hvis det viser sig at Peter Brodersens server ikke har overskud til at
generere disse udtræk (lige nu tager det omkring 10 minutter, men jeg ved
ikke hvordan det skalerer når der kommer flere kommuner til) er der ikke
noget i vejen for at andre overtager. Det hele klares med to små scripts.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk