[Talk-dk] KMS omtaler OSM

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Lør Okt 15 08:47:04 BST 2011

Hej alle sammen

I går var det Kulturnatten i København. KMS havde også en stand åben
og det var med stednavne samt et nyt tiltag - hvor folk landet over
kan indberette uofficielle stednavne. Stor og glædelig overraskelse
fandt jeg da et "Faktaark"  til uddeling til alle de besøgende. Dette
faktaark omtalte forskellige crowdsourcing projekter - Her blev
OpenStreetMap nævnt som et eksempel samt med et screendump af området
ved Sluseholmen med Tegnværksbroen (var i OSM samme da som den blev
officielt indviet 21. januar). Det blev også nævnt at DK-OSM var oppe
på 95% dækningsgrad i dette faktaark Jeg vil ved lejlighed få skannet
dette "Faktaark" ind så I kan se det selv.

KMS har også fået en ny hjemmeside og her er deres interne tidsskrift
"Stedsans" nu blev gjort offentligt for alle. Her er fx en artikel om
Peter Brodersens besøg og foredrag hos  KMS
http://www.kms.dk/Om+styrelsen/Stedsans/Stedsans+nr.+53+-+uge+39/Besoeg_af_open_street_map.htm

en lille artikel om adresseklynger (som kan ses via  Rashers
http://osm.rasher.dk/tools/adresseklumper.php ) er også kommet med i
Stedsans
http://www.kms.dk/Om+styrelsen/Stedsans/Stedsans+nr.+53+-+uge+39/Problemer_ved_digitale_adresseklynger.htm

vh