[Talk-dk] Data fra Rudersdal Kommune

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Apr 11 22:26:59 BST 2012

Hej,

Jeg fik hyggesnakket lidt med en dygtig medarbejder fra Rudersdal
Kommune tilbage på Kortdage 2011 for knap et halvt år siden.

Vi e-mailede frem og tilbage, og de snakker nu om, at de har en
webservice (WMS), som vi kan kigge på. Jeg er ved at afklare de
endelige licensforhold, men i mellemtiden har jeg skrevet lidt om det
her:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Rudersdal
Bemærk, at der er en håndfuld caveats med URL's, der skal rettes til i
hånden og projicering, som skal ændres. Forhåbentlig kan det gøres
mere simpelt i fremtiden, så dette er næppe det endelige resultat. Jeg
har skrevet og hørt nærmere om dette.

På ovenstående wikiside har jeg skrevet lidt om, hvordan man kigger på
deres datamateriale i JOSM.  Jeg tænker på også at kigge på indholdet
fra fx QGIS og se, om man kan lave egentlige dataudtræk.

Hvis nogen vil lege derudover, så er service-URL'en i øvrigt:
http://kort.rudersdal.dk/wms?SERVICENAME=extern&SERVICE=WMS&VERSION=1.1.1&REQUEST=GetCapabilities

- Peter Brodersen