[Talk-dk] En succeshistorie

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Tor Aug 2 17:34:55 BST 2012

Hej mappere,

Jeg vil lige fortælle en lille succeshistorie fra Odense.
Da jeg for en del tid siden var med en bybus i Odense, lagde jeg mærke
til at kortet de brugte på skærmene var identisk med det jeg har
arbejdet så mange timer med: OpenStreetMap.
Der var dog ingen kreditering, så jeg valgte at skrive en venlig mail
med at jeg var glad for at de brugte OSM men at licensen kræver
kreditering og hvordan det nemt kunne indsættes.
Der gik lidt tid, men så fik jeg et svar. De vidste ikke at de brugte
OSM, men havde kontaktet Thoreb (der laver det for dem) og de bekræftede
at det var det og de ville få kreditering på ved næste opdatering.

Vedhæftet har jeg et billede fra en bybus i Odense.

Jeg er stolt.

Hilsen
Esben Damgaard

Navn: IMG_20120719_144859.jpg