[Talk-dk] Microsoft Bing Maps har opdateret nogle nye steder i Danmark

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Ons Aug 22 18:56:21 BST 2012

On 22-08-2012 19:17, Morten Siebuhr wrote:

> Er det evt. muligt at lave et lag, der farver highways grønne, gule
> eller røde, alt efter om det hhv. er "known good" source (eks. "Fugro
> (2005)"), ukendt source-angivelse eller en "known bad" (eks.
> "fantasy")?

Det er bestemt muligt, men jeg tvivler på det er særlig brugbart, idet kun
de færreste highways har source angivet og af de der har er de fleste
Fugro. Her er toppen af en forespørgsel på dette (med en smule
normalisering af tags):

  count  |           source
--------+----------------------------
  364949 |
   44567 | Fugro
    6079 | GPS (inkl. "survey")
    3294 | Bing
    3027 | Yahoo
     792 | fantasy

Det efterlader kun 3% som ikke er enten tomme eller Fugro. Fraregner man
GPS, Bing og Yahoo er vi nede på 0.5%, hvoraf den uden sammenligning
største mængde netop er "fantasy".

Alle tallene:

http://osm.rasher.dk/highwaysource.txt

--