[Talk-dk] forbindelse fra perron til tog?

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Lør Dec 1 00:57:29 GMT 2012

On 30-11-2012 10:27, Emil Tin wrote:

> måden den fungere på i dag er ganske simpelt at forskellige vejtyper, tog, færger, etc. hver har en hastighed. den finder så den rute der samlet set giver korteste rejsetid.
>
> men det bliver forbedret, så vi også kan sætte en prioritet på de forskellige typer, uafhængigt af hastigheden. så kan vi nedprioritere busser og toge, selvom de har høj hastighed, og de vil kun blive foreslået hvis der ikke er en cykelmulighed, fx skal fra kbh til malmø, eller fra hundested til rørvig.

Man *kan* jo godt cykle fra Hundested til Rørvig.
Men det er jo lidt langt. Så en cyklist ville nok tage færgen.
Men ville man også tage fra fx Frederikssund eller Hedehusene over Hundested til Rørvig?
Men I kan jo nok tune jeres prioriteter. Eller foreslå flere ruter.

For fx Hundested-Rørvig er det jo også vigtigt at færgen sejler. Det er lidt surt at cykle
fra Hedehusene til Hundested og ankomme efter den sidste færge.

I øvrigt er det vigtigt at forbinde perroner korrekt.
Jeg har fx forbundet perron 2 på Gentofte Station til Smakkedalen mod nord efter at jeg et
par gange havde gået mod nord via Gentoftevej eller Ermelundsvej og derefter opdagede
genvejen.

Google ruter stadig ikke så godt fra fx Smakkehøj til Gentofte Bus.
Eller fra Ny Ordrup Sidealle til Ordrup st