[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 34, Udgave 11

Pelle Rosenbeck Gøeg pelle at goeg.dk
Ons Feb 8 16:13:52 GMT 2012

Hej Joris,

2012/2/8 Joris Kofman <joriskofman at gmail.com>

> jeg har mappet i et stykke tid, men aldrig taget mig sammen til at komme
> på en mailing liste. Nu er jeg dog brændt inde med et spørgsmål som jeg
> simpelthen må have et svar på

Velkommen til

> [...]
>

> http://www.openstreetmap.org/?box=yes&bbox=10.008474598607,57.0392594,10.013948298606,57.0403092
>
> på denne vej findes der som i nok kan se nogen adresser hvor der ikke er
> nogen vej ud til.
> Jeg har imidlertid været ude at gå vejen (og lagt en trace op) for at
> undersøge dette (jeg har været igang med at tegne veje ud til mange missing
> adresses i aalborg øst). Jeg fandt da jeg var på stedet at vejen ender som
> det er på kortet nu, og der er ikke tegn til at der vil/skal blive bygget,
> der er end ikke anlagt nogen form for vej (indsæt her en reference til

Når kommunerne har "uddelt" adresse punkter for områder, der ikke
umiddelbart er bebygget, kan man være ret sikker på der ligger en lokalplan
for området. I denne vil der være mere eller mindre detaljerede
beskrivelser af områdets udformning.

For Aalborg Kommune kan lokalplaner findes via adresse søgning på
http://aakwww.aalborgkommune.dk/Kommuneplan_includes/includes/popup_frame.htm

I dette tilfælde lokalplan 08-062, direkte link hertil:
http://www.aalborgkommune.dk/images/teknisk/PLANBYG/lokplan/04/08-062.pdf
i slutningen af lokalplanen er en "illustrations skitse bilag 3" vedlagt
som bilag, her kan en skitseret beliggenheden af vejen ses. De interne veje
i området, kan typisk nå og ændre sig meget, men den overordnede adgangvej
(bilag 2) vil givet ligge ret fast.

Af hensyn til ophavsret til det kort materiale i lokalplanen, vil jeg mene
at et kig på kortet og herefter en "fritegning i hånden" bør være ok.
Derudover vil man i lokalplanens tekst også kunne få beskrevet
adgangsvejens forløb sammen holdt med husnumrene beliggenhed. Vejen tagges
som Jørgen Elgaard Larsen beskriver i et andet svar.

> Derfor er mit spørgsmål, hvad kan vi gøre ved disse adresser/nodes da de
> tydeligvis ikke findes, ej heller er der taget tilløb til at de skal til at
> findes?

Tilløb er der jo lavet, ved at lokalplanen er lavet. Denne process koster
penge - nogle gange/oftere bekostet af en privat lodsejer der udstykker
jorden. Så det må være fordi der er interesse for dette.

--
Venlig Hilsen

Pelle Rosenbeck Gøeg (pelleg)

Civilingeniør i Vej- og trafikteknik