[Talk-dk] bicycle=no/dismount?

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tor Feb 9 11:50:09 GMT 2012

8. feb. 2012 16.35 skrev Emil Tin <ZF0F at tmf.kk.dk>:
> så logisk set hælder jeg til den opfattelse at:
>
> bicycle=no: cykler ikke velkomne, heller ikke hvis man trækker
> bicycle=dismount: cykler kan trækkes
>
> det eneste ærgelige er så bare at mange nok umiddelbart vil anvende bicycle=no steder hvor man ikke må cykle - men gerne trække. som fx på strøget.

Ja. Hvis du vil ændre fortolkningen af tagget, kræver det at alle
disse steder bliver retagget samt at alle bliver gjort opmærksom på
den ændrede fortolkning. Jeg tror umiddelbart der er mere perspektiv i
at tilføje et ekstra tag af en eller anden art der gør opmærksom på at
man overhovedet ikke må medbringe en cykel, ala bicycle:wheeling=no.
Eller måske forsøge at få bicycle=prohibited indført.

I praksis tvivler jeg personligt på der på nuværende tidspunkt er den
store værdi i at kunne skelne mellem de to tilfælde - en
cykelruteplanlægger vil vel altid vælge en anden vej omkring botanisk
have, og hvis disse tilfælde er så sjældne, er det nok også tvivlsomt
om der er nogen tile-rendere der kommer til at understøtte sådan et
tag.

Jeg opfatter det i hvert fald ikke som at jeg kan være sikker på at
jeg kan trække min cykel hvis bicycle=no, der kan jo også være
praktiske hindringer.

Ole