[Talk-dk] Kommune/regionsgrænser ved kysten

Carsten Nielsen list_reply at toensberg.dk
Fre Feb 10 18:26:05 GMT 2012

Den 10-02-2012 15:09, Ole Laursen skrev:
> Jeg erærlig talt lidt overrasket over at folk udleder så  meget af
> Frederik Ramms indlæg.
>
> http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2011-December/061288.html
>
> Som jeg læser det, brokker han sig over kvaliteten af dataimportering
> (at man ikke bare skal dumpe data ned i OSM uden hensyntagen til
> communitiet), og så  efterlyser han en løsning på  at få  mere data ind
> uden at det gør det hele mere besværligt for andre; vel og mærke en
> løsning, ikke at folk stopper med at indsamle data.

Jeg går ud fra at "folk" det er mig, eller i hvert fald inkluderer mig :-)

Som sagt kunne jeg ikke finde Frederiks mail og refererede ud fra min hukommelse.
Det glæder mig at den se den, og kan godt se at jeg måske overfortolker lidt (man har det
jo med at læse det man gerne vil læse).
Men det er denne formulering der har sat sig i min hukommelse:

     we largely allow people to add whatever data they are interested in. This has
     potential to cause trouble especially when coupled with imports - recent discussion
     revolved around 3D building data, about drawing roads as areas, about historic
     information, or about *certain streets meanwhile being a member of 30-odd relations*
     because there are that many bus lines."

Min overfortolkning skyldes at jeg har set andre mails give udtryk for samme grund
holdning, uden at kunne referere til nogen specifikke.

Og jeg vil fastholde problemet med at det bliver meget vanskeligt at vedligeholde/opdatere
fremover hvis veje og stier er del af relationer som de færreste vil kunne verificere.

Carsten