[Talk-dk] Opencyclemap - nu med cykelstier!

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Lør Feb 11 08:57:19 GMT 2012

Claus Hindsgaul skrev:

> Niels Beck skrev til mig og gjorde opmærksom på, at Andy ENDELIG har
> tegnet cykelstier (cycleway=track) med på sit OpenCyclemap som fine
> stiplede blå linjer. Prøv bare at se, hvad det gør ved København.
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.6973&lon=12.5704&zoom=14&layers=C
>
> Da var da dagens gode nyhed!

Absolut! Vi har dog stadig problemet med dobbeltsporede veje. Her er
cykelstien mange steder markeret  med cycleway:right = track og dette
tegner Andy ikke. Osmarender gør.

Markeres hvert spor i en dobbeltsporet vej blot med cycleway=track,
fremkommer der 4 cykelstier på vejen, se f.eks. både Jagtvej og Nørre
Allé i Kbh [1].

-- mok0

[1] <http://www.openstreetmap.org/?lat=55.70087&lon=12.56102&zoom=16&layers=C