[Talk-dk] Kommune/regionsgrænser ved kysten

Carsten Nielsen list_reply at toensberg.dk
Lør Feb 11 15:20:49 GMT 2012

Den 10-02-2012 23:09, Ole Laursen skrev:
> Personligt deler jeg også din skepsis angående de ikke-eksisterende
> adresser. Man skal ikke underkende hvor meget godt der er kommet ud af
> adresseimporterne, men jeg synes det er skidt at Peter Brodersen
> stadig ikke har en plan for hvordan man kan redigere hans importerede
> punkter uden at få sine ændringer overskrevet, det er i strid med alle
>
> de retningslinjer jeg har kunnet finde.

Ingen tvivl om at adresse importen har gavnet dæknings graden i OpenStreet Map.
Jeg har ikke fulgt så meget med i hvad der er foregået med de der adresse
import/opdaterings mekanismer,
men jeg havde en (måske naiv) forventning om at de respekterede de manuelle
rettelser/sletninger i OSM.

Er der nogen der kan oplyse om det virkeligt er sandt at adresse noder, som man sletter i
OSM, bliver oprettet automatisk igen
hvis de offentlig reigstre er langsomme eller ikke opfatter sletningen ?

Carsten